Kiinniottajilla liivi kädessä, hippa vaihtuu kiinniotosta.
Säännöt:
- Hippa ei saa ottaa kiinni pelaajaa, joka on juoksemassa turvan läpi
- Turvaan ei saa jäädä seisomaan
- Samaan turvaan ei saa mennä kahta pelaajaa
Muunnelma: Sitä turvaa, jossa valkku seisoo, ei saa käyttää
Kilpailu: Pelaaja saa pisteen aina päästessään karkumatkalla vapaan pistealueen läpi. Kuka saa ensimmäisenä 10 pistettä?
Muunnelma: Pallonryöstö. Pallo pitää saada ryöstäessä itselleen haltuun. Mikäli vain potkaisee karkumatkalla olevan pelaajan pallon pois alueelta, hippa pysyy hippana ja karkumatkalainen hakee pallon takaisin alueelle ja jatkaa kuljettamista. Muutoin samalla periaatteella kuin hipassa.
Avainkysymykset
Missä nopein vapaa turva, missä tyhjä tila? Havainnoi!